Jumaat, 24 April 2009

Karpal dan kerusi roda


Kekekekekekeke

Karpal Singh terjatuh dari kerusi rodanya di mahkamah Kuantan sebab pembantunya hilang kawalan.

Kekekekekekekekekekekeke

Jangan salah anggap. Aku bukan gelakkan Karpal Singh jatuh. Tapi aku gelakkan orang Melayu yang dok kata dia jatuh sebab tulah lawan Sultan Perak.

Kakakakakakakakakakakakakakaka




*Opah aku juga guna kerusi roda dan aku berkesempatan tolong opah aku untuk masuk ke bilik air. Kalau salah kawal, Opah aku boleh jatuh. Jangan buat main-main woo...

tulah I kemalangan yang menimpa kerana melanggar larangan (melakukan sesuatu yang kurang baik terhadap orang tua-tua, menderhaka kpd raja, dll), kualat, kutuk : ampun beribu-ribu ampun, takutlah patik menjadi ~ duduk di atas peterana ini tempat bersemayam adinda ; ~ papa kutuk yang mendatangkan kesengsaraan (kepapaan); takut ~ Br takut mendapat kecelakaan kerana melawan perintah ibu bapa ; takut akan ~ baginda takut akan kualat baginda ; (Kamus Dewan edisi keempat, DBP, 2007)