Rabu, 1 April 2009

Pak Lah 'cool'

Pak Lah memang 'cool'. Ini bukan sebab aku sokong Pak Lah, apalagi menjadi 'orang Pak Lah'. Tapi, dari sudut pandang anak muda - Pak Lah memang 'cool'. Bagi aku, dia seorang demokratik tulen! Biarlah si Mahathir Mohamed nak buat apa pun kat dia, dia tetap rileks. Gempak lah Pak Lah! Kalau tak kerana Pak Lah, Utusan Malaysia takkan siarkan berita ahli PEKEMBAR main duit - kakakakaka.

Cukup pasal Pak Lah. Aku nak cerita pasal menantu dia, si Kelana Jaya (KJ).

Dengar cerita, si KJ ni dulu, sewaktu Anwar Ibrahim masih TPM, dia dok 'couple' dengan Nurul Izzah. Tak tau la... Dengar soksek-soksek je. Sekali Anwar kena tendang, Pak Lah pulak jadi TPM, dia dok mengurat Nouri (ye la, Mahathir Mohamed dah tak ada anak dara), dengan cara - langgar kereta Nouri dan dari situ dia jual minyak (minyak wangi 'One Drop Perfume' kut...). Bila dia dah kahwin dengan Nouri, dia ada 'affair' pulak dengan Maya Karin. Sekali, Pak Lah dapat tahu dan hantar budak PEKAIDA dia belasah si KJ ni. Itu yang dia patah tangan tu!

Tapi, itu lantaklah dia nak buat apa, nak 'main' dengan siapa pun, dia punya pasal. Sekarang ni, dengan kemenangan KJ sebagai Ketua Pemuda PEKEMBAR, telah mewujudkan dua puak yang amat ketara iaitu tim KJ dan tim Mukhriz. Seperti yang diketahui umum, kemenangan KJ dan timnya tu sudah bikin hati Najib dan Mahathir Mohamed serta timnya tak senang.

Soalnya di sini, apa betul ke si KJ ni main duit dalam PEKEMBAR? Apa kata, kita tengok siapa yang menyerang si KJ ni dengan mengatakan bahawa dia main duit. Kenapa Lembaga Disiplin PEKEMBAR menarik semula penggantungan ahlinya? Bukankah serangan-serangan itu cuma untuk menjatuhkan KJ? Apakah sudah termaktub bahawa KJ ni bakal pemimpin kita yang sebenarnya?

Wop! Jangan ingat aku ni 'budak KJ' pulak ye! - kakakakakakaka

Aku perhati, PEKEMBAR kini mempunyai satu puak yang tidak disukai dan merasakan puak ini sangat-sangat taik, iaitu puak PEMUDA (yang diboloti tim KJ). Dan sejarah pun berulang. Sebelum ni, tim Anwar Ibrahim di dalam PEKEMBAR juga tidak disenangi oleh beberapa pihak. Makanya, tak mustahil, si KJ ni nanti akan menerima nasib seperti bapak mertua dia yang tak jadi tu - disingkirkan dari PEKEMBAR.

Hmmm, apa pulak lah parti KJ ye selepas dia kena buang dari PEKEMBAR? - kekekekekeke

Apa pun, Pak Lah tetap 'cool'....



Hahahahahahahahaha

p/s: nak ajak Pak Lah main travian lagi 'best' dari main PEKEMBAR .