Jumaat, 12 Disember 2008

AYUH RAKYAT, TERUS MARA!


Kakakakakakakakakakakakaka...

Apa lah punya bodoh PDRM ni... Orang naik basikal pun kena tangkap. Siap bakar basikal lagi. Ni lah yang dipanggil - 'marahkan rakyat, basikal dibakar'.

Halooo abang pulis. Ini rakyat dah bangun. Tahu tak berapa harga basikal yang rakyat beli tu? Bukannya sama harga dengan coklat 'choki choki'! Rakyat ni buat sungguh-sungguh untuk tunjukkan hak mereka dalam negara Malaysia tercinta ni. Kenapa nak sekat-sekat?

Takkan matinya pulis-pulis ni kena langgar dengan basikal. Impaknya tak sama dengan mat rempit langgar pulis. Apa la...

Bahaya sangat lah sekarang ni tunggang basikal. Satu ancaman kepada negara. Jadi, kepada sesiapa yang tunggang basikal sebagai pengangkutan utama mereka, teruskan. Jangan takut. Sebab pulis-pulis ni bodoh. Apabila kita lihat pulis-pulis ni bodoh, maka kita lihat di sebalik mereka iaitu kerajaan UMNO dan sekutunya juga bodoh.

Kepada rakyat yang lain, pakailah otak yang dikurniakan oleh tuhan kamu semua. Samseng dan mafia tak pakai basikal. Samseng dan mafia pakai mercedes benz brabus. Lagi samseng dan mafia orang itu, lagi besar dan kebal kenderaannya. Tak percaya, pergi jenguk karaoke lounge kat Vegas, Bukit Bintang atau di kelab Macau, Hotel Rennaisance Jalan Ampang. Paling samseng pula akan pergi ke Hotel Shangri-la. Siap ada pulis trafik eskot.

Aku rasa, sekarang ni bila pulis-pulis tengok basikal di jalanraya, mesti panik. Lebih-lebih lagi bila dalam kumpulan dan memakai baju merah - kakakakakaka.

Ayuh, mara lagi rakyat. Kita kayuh sehingga kerajaan UMNO ni terbalik!

Apapun, kepada rakyat yang basikalnya dibakar, aku ucapkan takziah dan sangat bersimpati. Aku faham perasaan kau orang macam mana susahnya nak beli sebuah basikal. Bukan macam orang kaya di Bukit Antarabangsa yang sedikitpun aku tak kesian.

PAKCIK-PAKCIK, MAKCIK-MAKCIK, ABANG-ABANG, KAKAK-KAKAK, ADIK-ADIK - TAK KIRA APA WARNA KULIT, BANGSA, BAHASA, BUDAYA DAN TUHAN, AYUH KITA TERUS KAYUH MENUJU PERUBAHAN!!!

INI KUASA RAKYAT!!!