Isnin, 25 Mei 2009

Cicak

Kalau pakcik-pakcik dan tokcik-tokcik semua kecewa dengan suasana masyarakat hari ini, pakcik-pakcik dan tokcik-tokcik semuanya wajiblah merenung kesilapan diri kerana sewaktu muda dahulu tidak menyokong total perjuangan KMM, PKM, API, dan AWAS. Pakcik-pakcik dan tokcik-tokcik seharusnya menyesal menyokong kuat Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu atau dengan nama Inggerisnya - UMNO.

Aku faham, pakcik-pakcik dan tokcik-tokcik semua masa tu tak boleh tak tengok betis minah Inggeris yang memerah jambu di atas rumput hijau. Lebih-lebih lagi mat-mat Inggeris ni lebih terbukti bijak dan bertamadun. Pakcik-pakcik dan tokcik-tokcik semua mana yakin mat-mat Melayu seperti Ahmad Boestamam tu tadbir negeri!

Tadi, kerajaan UMNO baru sedar dan tahu bahawa fahaman komunis masih lagi menular dan disebarkan melalui internet. Orang-orang bijak pandai UMNO ni pun bagitau bahawa fahaman komunis ni bahaya dan bimbang ia menusuk masuk ke pemikiran anak muda hari ini. Fahaman komunis sepatutnya tidak wujud di dalam negara yang mengamalkan demorasi - kata mereka.

Cet, apa punya bodoh la...

Kemudian, pakcik-pakcik dan tokcik-tokcik ni pun cerita lah keadaan dia orang waktu zaman komunis tu. Nasib baik ada askar-askar Inggeris datang tolong. Kalau tak, dia orang tak merasa naik LRT hari ini.

Cerita-cerita menakutkan orang akan bahaya komunis ni samalah dengannya cerita 'cicak musuh nabi'. Jika ternampak cicak, haruslah dibunuh kerana cicak inilah yang mengeluarkan bunyi semasa Muhammad bersembunyi di gua ketika diburu Abu Jahal dan geng. Maka, berduyunlah budak-budak mencari lastik untuk memburu cicak di masjid.

Halo, cicak yang jadi musuh tu cuma cicak yang dalam gua tu je lah! Tak pasal-pasal seluruh keturunan cicak kena lastik! Apa la... Kalau cicak tu berak atas sejadah, angkat buang je lah taik dia. Apa susah!

Tapi ini pakcik-pakcik dan tokcik-tokcik yang disekat pengetahuannya, tidak dibenarkan membaca bahan-bahan ilmiah, tidak memikir lojik, terlalu mengharap metafizik, maka mereka pun ikut saja pemimpin UMNO. Sepandai-pandai Mahathir Mohamed, ada juga bodohnya. Dia fikir dengan berkempen 'celik IT', dia boleh bikin bisnes. Tapi dia tak tahu bahawa IT telah membongkar segala rahsia!

Kalau mereka risaukan fahaman komunis ni akan tersebar ke pemikiran anak muda, aku syorkan supaya mereka tak perlu risau tetapi mereka cuma perlu mengucap. Dah terlambat dah... Fahaman komunis ni sudahpun tersebar dengan riangnya di minda anak muda dan anak muda hari ini sudah tahu sejarah sebenar pembentukan negara Malaysia malah anak muda hari ini pemikirannya lebih demokratik dan liberal berbanding pakcik-pakcik dan tokcik-tokcik yang kononnya mengamalkan demokrasi-islam.

Cet!

Cet!

Ptuih!

Janganlah pakcik-pakcik dan tokcik-tokcik ni salahkan fahaman komunis pulak bila kadar jenayah meningkat! Hahahahahaha UMNO tu cuma makhluk biasa je. Tak ada keramat apalagi mukjizat. Tak ada kesuciannya UMNO tu. Kalau semua benda UMNO ni bikin yang mulia-mulia je, aku cadangkan tukar nama kepada 'Pertubuhan Rasul Ulul Azmi'. Hahahahahahaha Faham ke tidak ni? Hahahahahahaha

Sultan ada daulat? Hahahahaha ini satu lagi. Kalah nabi Muhammad rasul junjungan pakcik-pakcik dan tokcik-tokcik ni. Sultan tak boleh dihina. Kahkahkahkahkahkah... Nabi Muhammad tu jenuh kena hina. Siap luka lagi masa berperang. Daulat ke, syirik yang sultan ni ada? Wei, pikio (berfikir) la sikit! Kata islam.



Hahahahahahahahahahahaha