Rabu, 17 Jun 2009

Ong Boon Hwa lawan demokrasi

Ihsan Wikipedia

Kenapa hari ini, kita acapkali (aku segan nak guna perkataan ni sebab aku pertama kali dengar ingat maknanya 'melancap banyak kali') mendengar di corong-corong radio, di tiub-tiub tivi dan di kertas akhbar, bahawa komunisma itu jahat. Manusia yang bernama Ong Boon Hwa atau Chin Peng ialah komunis. Dia ialah jahat. Jahat ialah macam raksaksa dalam cerita ultraman. Jahatnya hendak menghancurkan bumi. "Mesti dilawan habis-habisan!" kata manusia-manusia di Persetubuhan Kebangsatan Melayu Bersatu.

Seboleh-bolehnya, mereka ini cuba untuk menyedarkan rakyat jelata dengan menceritakan kembali sejarah darurat 1948-1960, mencuit nostalgia bekas-bekas tentera dan polis-polis pencen yang berkhidmat dari waktu itu sehingga termeterainya Perjanjian Damai 1989. Menayang semula wagam 'Bukit Kepong' dengan semboyan syahdunya. Tersebut juga sejarah asal-usul bangsa Cina ke Tanah Melayu dan kedatangan Lee Kuan Yew juga dilihat sebagai ancaman. Kata mereka, "DAP ialah PAP, juga KOMUNIS!"

Singkat sungguh... Kesian.

Dalam pada masa yang sama, mereka ini melaungkan 'demokrasi' dan 'pergi jahanam Israel'. Mereka juga melabonkan 'ketuanan Melayu'. Seperti yang sedia maklum, dan kalian semua pembaca yang bijak pandai, bahawa konsep ketuanan Melayu itu tidaklah beza matlamatnya dengan konsep zionisma. Penat jari aku menaip dan aku nak bagitau juga - baca Qur'an betul-betul la...

Jikalau mereka ini pengamal demokrasi, kenapa mereka tidak ajarkan kenapa Parti Komunis Malaya ditubuhkan dan apakah itu komunisma? Kenapa tidak ajarkan kepada rakyat jelata bahawa musuh utama komunisma ialah kapitalisma? Kenapa tidak didedahkan bahawa sistem ekonomi sosialisma dilihat sebagai sistem ekonomi yang lebih adil?

Wop! Bercakap soal demokrasi ye...

Pengamal demokrasi mesti mempunyai sikap yang terbuka dan cintakan ilmu. Sesuatu ilmu itu tidak dikuasai oleh sesetengah pihak sahaja. Mesti disebarkan ke seluruh rakyat jelata. Dan individu rakyat jelata yang sudah di-ilmu-kan, akan membuat pilihan ke arah kesejahteraan ummah. Tidak ada agenda tersembunyi kerana boleh menimbulkan konspirasi dan ini sudah dikira mencemar duli yang maha mulia demokrasi.

Jadi, sebagai demokrat tulen, soal komunisma dan Ong Boon Hwa bukanlah masalah besar. Masalah besarnya ialah, para demokrat yang mentadbir negara tercinta ini ialah terdiri di kalangan peniaga-peniaga atau bahasa carutnya - kapitalis. Mereka ini sudah melabelkan demokrasi sebagai sebuah perniagaan yang sangat menguntungkan. Sudah lebih 50 tahun mereka berjaya menipu rakyat jelata dengan jenama demokrasi. Kita ni pun dok beli lah. Padahal kita tak tahu pun sebenarnya demokrasi tu bukan setakat undi pangkah siapa je.

Mereka takut bahawa sejarah sebenar terbongkar bahawa sebenarnya Persetubuhan Kebangsatan Melayu Bersatu ini ialah francais kepada imperialis British. Mereka ini yang mendesak dan memprovok Parti Komunis Malaya supaya mengangkat senjata kerana tujuan mereka hanya satu - hapuskan komunisma yang menjadi musuh kapitalisma. Mereka menggunakan tentera dan polis. Mereka mainkan api perkauman. Mereka gunakan ISA.

Lebih memalukan lagi, para demokrat kita ini menganut agama suci murni iaitu islam (kata mereka lah suci murni). Prinsip-prinsip sebagai seorang muslimin sangat jauh berbeza dengan apa yang dibawa oleh para demokrat kita yang nama mereka guna bahasa Arab.

Halamak, susah-susah sangat, buang lah sultan-multan ni. Adoi la... Bikin rosak rakyat punya program daa...