Selasa, 20 Mei 2008

Pemanah Agung Patahkan Keris Bogel


NEGARA Malaysia adalah sebuah negara beriklim khatulistiwa yang mempunyai banyak musim. Bukan saja musim hujan dan panas sepanjang tahun, malah juga terdapat musim jerebu, musim durian, musim denggi, musim mat rempit, musim lagu rap (sehingga lagu RTM pun ada rap), musim lori eksiden, musim bas eksiden, musim budak kena culik, musim Akademi Fantasia, dan paling terbaru musim MAHATHIR! Hari ini rata-rata orang bercakap pasal keluarga Mahathir dan rejim UMNO.

Mahathir dalam bahasa Hindi bermaksud ‘Pemanah Agung’. Aku mula tidak menyukai dia sejak 1996, sejak aku berkenalan dengan orang PAS dan sejak aku didedahkan dengan TRAGEDI MEMALI (November 1985 – tragedi pembunuhan kejam Ibrahim Mahmud ataupun lebih dikenali dengan nama IBRAHIM LIBYA oleh 200 orang anggota PDRM yang diarahkan oleh Timbalan PM ketika itu – Musa Hitam dan negara diperintah oleh PM bernama Mahathir Mohamed Koyakutti yang terbang ke China ketika tragedi). Cukuplah sebelum itu, 16 tahun hidup aku mengagungkan Mahathir yang merupakan hero bapak aku.

Aku memilih untuk tidak menulis pasal SI CELAKA yang membawa bencana kepada kehidupan manusia Malaysia. Cukuplah kita lihat sendiri apa yang berlaku pada Malaysia hari ini yang penuh dengan rintih keluhan rakyat yang ditekan sehabis-habisnya dengan hanya menggunakan senjata DUIT! Lihat saja dalam era pemerintahan SI CELAKA ini apa yang rakyat Malaysia dapat? Pengkorporatan dan pengswastaan yang diilhamkan SI CELAKA ini telah meletakkan jurang yang tinggi antara majikan dan pekerja, orang kaya dan orang miskin – lihat di jalanraya bagaimana Mercedez Benz menghimpit basikal dengan bongkak, rasuah, kekeliruan dalam Islam, polis yang rasa diorang dah cukup bagus, perubatan yang mahal (lebih-lebih lagi untuk pesakit kanser dan buah pinggang), pendidikan yang semuanya mesti dibayar, dan bangunan-bangunan tinggi dan mewah yang hanya untuk kepentingan SI CELAKA bernama MAHATHIR!

Aku peduli apa dia nak keluar UMNO ke, nak terjun tingkap ke, nak buat teater dengan anak dia, si Mazhar tu, ini semua aku tak peduli! Cuma yang aku nak tunggu tentang berita dia ialah saat dan ketikanya SI CELAKA ni dijatuhkan hukuman penjara atau ditembak mati! Itu jam aku akan raikan dengan solat sunat syukur dan pesta tari-menari selama setahun (kita berhak meraikannya setahun kerana berpada dengan 22 tahun pemerintahannya), sambil diiringi pancaragam dari Sekolah Jenis Kebangsaan Tsung Wah. PESTA KEMATIAN MAHATHIR!

Apa yang aku nak tulis di sini ialah pasal parti Melayu yang simbolnya keris tak bersarung (keris bogel) iaitu parti al lahanatullah al UMNO al harami jadahu al talungkupi panipu. Aku betul-betul hairan kenapa masih ada lagi Melayu yang menyokong perjuangan UMNO yang membela Melayu tetapi sebenarnya membela hanya Melayu Keparat (korporat) dan statistik kemiskinan negara bangsa Melayu masih lagi juara carta. Buta huruf juga ramai di kalangan Melayu (ye lah, dah miskin, nak sekolah macam mana? Kan pendidikan Malaysia adalah perniagaan yang sangat menguntungkan, betul tak Hisham? Bukan Hisham Rais haa, Hisham Hussien Onn). UMNO ni bersifat keMelayuan dan tidak mengamalkan perkauman. Macam mana tu kenyataan diorang ni? Dah la parti untuk Melayu tetapi tidak mengamalkan perkauman. Kita lihat parti-parti yang bergabung membentuk BARISAN NASIONAL adalah terdiri dari parti-parti yang mengamalkan perkauman. Mereka sendiri tidak harmoni, bagaimana mereka boleh menuduh orang lain yang memperjuangkan hak sebagai manusia dikatakan menimbulkan ketidakharmonian negara? Hah, Shafie Afdal, apa yang SI CELAKA tu ajar kau tentang perpaduan?

Apabila Karpal Singh menegur Sultan Perak atas kes penarikan semula jawatan Dato’ Jamry Sury, media menghebohkan dengan menghukum Karpal Singh patut dipancung! Kemudian, pejabat DAP di Ipoh dilontar Molotov Cocktail dan baru-baru ini Karpal menerima surat ugutan disertakan bersama-sama sebutir peluru. Ini kerja siapa? Musuh DAP – UMNO. Siapa UMNO? Melayu… Siapa samseng Melayu? PEKIDA! Siapa penaung PEKIDA? Yang Amat Berhormat Ahli Parlimen Kepala Butoh (ini bukan salah taip, disengajakan) iaitu TOK SLOW. Siapa yang menimbulkan kekecohan dan ketidakharmonian sekarang? Kenapa Melayu mesti emosi apabila Raja dicuit oleh bukan Melayu. Raja bukanlah simbol kekuatan Melayu dan ketua agama Islam tetapi simbol penghabis duit rakyat untuk mereka joli sakan dengan perempuan di Hotel Shangri-La (boleh mati kena tembak aku ni). Hehehehe… Hey, ini realitinya! Soal cuit mencuit Raja ni, Karpal Singh tu dahlah bukan Melayu, memang lah dia tak tahu menghormati Raja. Bagaimana dengan kes pelantikan MB Terengganu di mana ada orang UMNO menulis sepanduk “KAMI ‘NDAK DERIS JUSOH, NATANG” – Natang ialah bahasa pasar Terengganu yang bermaksud binatang dan ditujukan kepada Sultan Terengganu yang turut campur tangan dalam pelantikan MB. Bagaimana dengan kes ini? Kenapa tidak dihebahkan media? Oh, ya, media UMNO mestilah tutup tahi UMNO.

Wahai saudaraku yang masih mengkagumi UMNO. UMNO bukanlah lagi parti yang layak untuk dikagumi. Pengasasnya Dato’ Sir Onn Jaafar pun keluar UMNO kerana dia melihat ahli UMNO ramai yang gila kuasa dari memperjuangkan hak rakyat. Kenapa UMNO diberi kepercayaan oleh British untuk memerintah Malaya lalu diberi kemerdekaan? Kerana UMNO satu-satunya parti yang boleh menyambung pemerintahan dan menjaga harta British di Malaya, dan sekongkol ini telah menghukum PKM (Parti Komunis Malaya) sebagai penjahat! British semestinya tidak mahu kehilangan harta dan niat PKM adalah untuk mengagihkan harta-harta Malaya kepada semua rakyat dan perjuangan PKM yang anti-feudal telah menakutkan Tunku Abdul Rahman yang merupakan keturunan Raja. Aset negara ketika itu ialah getah dan bijih timah yang melambung tinggi permintaannya di pasaran dunia. Kini, hanya tinggal getah sahaja. Jadi, kita sebagai rakyat yang ingin membantu ekonomi penoreh getah, belilah kondom dan gunakannya. Hehehehe…

Kita lihat bagaimana UMNO mengajar bangsa Cina dan India hidup di Malaysia. Cina, yang bangsanya memang gila mencari duit dengan tidak mengira apa saja caranya dan bangsa ini akhirnya kaya raya lalu bangsa ini berjaya membeli tanah-tanah di Kuala Lumpur, Ipoh, Pulau Pinang dan Kati. India, UMNO meneruskan kasta dalam kehidupan bangsa India – ini yang menyebabkan HINDRAF memberontak. Yang kaya dalam India hanyalah Ananda Krishnan dan Samy Vellu. Bagaimana India yang lain yang masih tinggal di estet? Dan bagaimana UMNO mengajar bangsa Cina dan India mengenai Islam yang dijadikan agama rasmi? Dalam dunia hari ini dengan fitnah dari dunia Barat, Islam dianggap sebagai teruk. Dan kita di sini, dengan didikan Islam oleh UMNO, Islam dipandang lebih teruk oleh bangsa-bangsa lain. Lihat saja fungsi baitulmal dan mahkamah syariah. Adakah badan-badan ini membela Islam? Kehancuran ini berpunca dari UMNO yang selama ini diperintah oleh SI CELAKA bernama MAHATHIR!

Hari ini, SI CELAKA dan keluarga meninggalkan UMNO (mengulangi peristiwa Dato’ Sir Onn Jaafar cuma Onn Jaafar tidak sempat merompak harta rakyat tetapi tetap diwarisi oleh cucunya ). UMNO yang dicipta Dato’ Sir Onn telah diharamkan pada tahun 1987 dan SI CELAKA ini menubuhkan kembali atas nama dia. Hari ini, dia meninggalkan UMNO yang diciptanya setelah dia berjaya merompak harta rakyat selama hidup dia sebagai PM. UMNO dan perjuangannya menemui kehancuran dan inilah yang dilihat oleh SI CELAKA ni. Sebelum apa-apa terjadi, lebih baik dia cabut!

Saudaraku, lupakanlah perjuangan kebangsaan. Marilah kita bersama-sama perjuangkan hak kita sebagai manusia seperti yang dituntut oleh Islam. Nabi Muhammad SAW pernah berkata ‘perjuangan asabiyyah (kebangsaan) tidak ke mana’. Marilah kita hidup aman damai di muka bumi Allah sebagai hambaNya. Marilah kita bersama-sama nikmati buah ceri. Kita kongsi makan bersama. Janganlah dipagar lagi pokok ceri itu.